En av tusen loppisbloggar!

Min blogg är just vad namnet antyder: En av 1000 loppisbloggar! Även om den inte bara handlar om loppis Utan vintage, antikt, inredning, retro, klänningar, och fina saker, allt som loppis kan vara med andra ord!

10 bra loppis fynd!

Publicerad 2015-07-11 23:20:49 i Allmänt,

Hej!
Tänkte dela med mig av mina 7 bästa sommar loppisfynd!
Hoppas ni får lite inspiration! :-)
 
 
1.
Denna plåtburk är inte så mycket i sig, men den är så fin att ha blommor i!
Var man fyndar dem: Gamla konservburkar fyndas bäst i verktygsdelen av loppisar, de är ofta fylda med tex spik eller skruv och brukar säljas billigt.
 
 
2.
Små glas och äggkoppar att ha blommor i, Är så sommrigt!
Var man fyndar dem: Är något av det enklaste man kan fynda! Finns att köpa i de flästa seconhand butiker.
 
 
3.
 
Tygblommor, Som är så populärt (och snyggt!) att ha i håret. Är något man kan köpa mycket billigt seconhand och göra egna! Det är både mer personligt, billigare och bättre för miljön.
Var man fyndar dem: Jag har hittat mina i lådor med blandat pynt eller som ljusdekorationer.
 
 
4.
 
Äldre galgar, är så grymt fina! Känns så mycket trevligare att hänga fram sina kläder på, en på plastiga som hela tiden går sönder.
Var man fyndar dem: Bakluckeloppis är en guldgruva för äldre galgar! Säljarna tar med dem för att hänga upp kläder på. De brukar gå att fynda eftersom säljarna inte väntar sig att nån vill köpa dem.
 
 
5.
 
Äldre tidningar är något som jag själv tycker mycket om. Framförallt mode och nöjestidnigar från 1940-50 talet. Det är som att som att resa tilbaka i tiden. I dem stod det om det senaste modet, de senate frisyrerna och de senaste inredningen. För en vintage älskare är de en guldgruva!
Var man fyndar dem: Man kan självklart köpa dem på antikvariat men då är de dyra, Jag brukar satsa på seconhandbutiker en bit utanför stan och leta ofta och mycket i högarna av tidningar.
 
6.
 
Vintage klänningar,
Jag älskar dem! De är så välgjorda, vackra och personliga! Jag känner mig aldrig så fin som när jag har en vitageklänning!
Var man fyndar dem: Att fråga runt bland äldre kvinliga släktinar, och fråga ALLA, jag fick tex flera av mina favorit klänningar av min mormors syster som städade ur en vind efter sin svärmor som var föd i slutet av 1920-talet.
 
 
7.
 
Det sista jag har att visa idag:
Min blå plåtburk med en ros på. Ett av mina absuluta favorit fynd i sommar!
Precis som med vintageklänningar är äldre plåtburkar något man bör fråga sina äldre släktingar om, men de manliga! Även om mamma, farmor och mormor för länge sen har slängt bort sina gamla kakburkar kan det mycke väl vara så att de sparats av morfar eller farfar för att ha tex spik i.
Det är så jag fått mina favoriter, Morfar om du läser detta så tack!
 
 

Kommentarer

Postat av: Fint!!

Publicerad 2015-07-13 22:15:32

Fint!!

Svar: Tack!:-)
Hanna!

Postat av: annasfemtiotalshus.se

Publicerad 2015-07-16 20:55:16

Jättefin blogg, kommer helt klart följa. Älskar själv gamla galgar, går ju att fynda nästan var som helst. Min sista besatthet är teakgalgar att ha i hallen, så snyggt!

Svar: :-)
Hanna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mig

Hej och välkommen hit! Jag är Hanna. Jag älskar äldre saker. Det är ett faktum. Jag älskar även (konstigt nog) att stå och frysa på en bakluckeloppis kl 8 en blåsig sommardag. Varför? Jo för alla saker! Att se bord efter bord fyllda med möjliga fynd! Här får ni se mina favoritfynd, saker jag drömmer om att hitta på loppis, inredning, stilleben och lite annat som jag gillar! :-)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela